سرفصل دوره 3D Max مقدماتی | |
آشنايي با محيط 3d max : آشنايي با محيط - 3d max آشنايي با - viewport ها كار با پنل هاي فرمان - آشنايي با ابزارهاي كنترلي - مديريت فايل ها - عمليات - hold و fetch - Import و export كردن به يک سكانس |
1 |
تنظيم محيط كار و شيوه هاي نمايش صحنه: نحوه انتخاب يک - viewport آشنايي با ابزارهاي تغيير - viewport - Rotate و zoom و maximize كردن يک viewport تغيير فيلد يک - view - Hide و freez كردن اجسام استفاده از - grid و تغيير واحدهاي اندازه گيري استفاده از - snap |
2 |
ساخت اشيا در 3d max : مفاهيم اوليه رسم اجسام - standard primitive نحوه رسم كره، مكعب، استوانه، - chamfer box رسم اجسام با استفاده از صفحه كليد - نحوه رسم اشكال دوبعدي، رسم خط، كمان، دايره - نحوه استفاده از متن - آشنايي با ساخت - mesh و spline تغيير رنگ و نام اجسام - آشنايي با رندر كردن |
3 |
روش هاي مختلف انتخاب اشيا: انواع روش هاي انتخاب - نحوه انتخاب چند شي با هم - نحوه انتخاب به صورت گروهي - نحوه انتخاب معكوس - نحوه انتخاب با نام - روش گروه بندي و قفل كردن گروه |
4 |
كردن اشيا: آشنايي با مفهوم - transform و coordinate كردن سيستم آشنايي با سيستم هاي مختصات كردن سيستم - آشنايي با سيستم هاي مختصات - 3d max نحوه كار با دكمه هاي - axis constraints روش تغيير محل نقطه قطب - تغيير مركز دوران و روش تغيير مقياس - - Aligning ، cloning و mirroring اجسام ساخت آرايه و كار با آنها - نحوه كار با لايه ها |
5 |
ساخت انيميشن: آشنايي بامفهوم و كاربرد انيميشن و پارامترهاي انيميشن - تغيير محيط كار - 3d max به مد animate آشنايي با پنجره - time configuration تغيير مقياس زمان - تنظيم سرعت اجراي فريم ها - نحوه - transform كردن انيميشن اجراي معكوس انيميشن و آشنايي با - cycle كردن انتخاب مسير حركت - كار با ابزار - link و آشنايي با نحوه استفاده از linking سلسله مراتبي كار با شي - dumm |
6 |
استفاده از مواد و نقوش: كاربرد مواد ونقوش - آشنايي با پنجره - material editor آشنايي با كتابخانه پيش فرض - 3ds max نسبت دادن مواد به اجسام - تعيين درخشندگي مواد - كار با - map انواع فرمت هاي گرافيكي براي ساخت نقوش - روش ساخت انعكاس ها و سطوح آينه اي - نمايش تصوير در وجوه هندسي - ايجاد جلوه كارتوني |
7 |